Czcionka:

A+A-

Kontrast:

Olimpiada Literatury i Języka Polskiego dla uczniów szkół podstawowych- eliminacje szkolne

Olimpiada Literatury i Języka Polskiego dla uczniów szkół podstawowych- eliminacje szkolne

Olimpiada Literatury i Języka Polskiego dla uczniów szkół podstawowych jest organizowana po raz trzeci. W naszej szkole odbędzie się po raz drugi. W ubiegłym roku szkolnym uczennica naszej szkoły- Nadia Jankowska (podopieczna pani Krystyny Smolik) z sukcesem reprezentowała Szkołę Podstawową nr 2 w Myśliborzu na zawodach o zasięgu ogólnopolskim. W tym roku również bierzemy udział w potyczkach z językiem polskim.

 

Zawody szkolne odbędą się 15 października o godz. 10.00 w sali nr 25. Zmaganiom uczestników  ze słowem będą się przyglądać:  p. Anna Zabłotna, p. Wioletta Szybylska i p. Alicja Ptak. 

Uczennice klasy VIII d- Ola Sapigórska i Sara Oświecińska  wybiorą  jedno z dwu zaproponowanych przez organizatora zagadnień, a następnie rozwiną w formie wypracowania jeden z podanych tematów.

W poszukiwaniu lepszego życia – literackie obrazy współczesnych migracji

Tematy prac pisemnych:

1) Nadzieja na lepszy świat, ucieczka przed złem czy inne przyczyny? Co jest najważniejsze? Napisz rozprawkę, w której przedstawisz motywacje opuszczenia przez bohaterów literackich swoich ojczyzn i własne przemyślenia na ten temat.

2) Spotkałaś/spotkałeś wybranych bohaterów literackich. Napisz relację z rozmów, które przeprowadziłaś/przeprowadziłeś z nimi o ich wędrówkach i pobycie w obcych miejscach. Czy znaleźli spokój, czy tęsknią, jakie stawiają sobie cele?

3) Napisz list do bliskiej osoby, w której opiszesz przeżycia wybranych postaci literackich i podzielisz się refleksjami na temat ich losów.

Literackie świadectwa i literacka pamięć o stanie wojennym

Tematy prac pisemnych:

1) Napisz opowiadanie o spotkaniu dwojga/dwóch bohaterów/bohaterek przeczytanych utworów o stanie wojennym. Co różniło ich doświadczenia, a w czym one były podobne? Jak mogły się potoczyć ich losy? Odnieś się do fabuł tych utworów, kreacji postaci i przedstawionych w nich realiów historycznych.

2) Napisz do gazetki szkolnej artykuł, w którym przedstawisz realia życia codziennego wybranych bohaterów literackich, Twoich książkowych rówieśników z czasu stanu wojennego.

3) Jak radzić sobie ze strachem? Odpowiedz na to pytanie na podstawie doświadczeń opisanych w utworach ukazujących losy ludzi w stanie wojennym.

Olu i Saro, życzymy twórczych myśli i konstruktywnych wniosków!

Data dodania: 2021-10-12 08:52:37
Data edycji: 2021-10-18 11:28:26
Ilość wyświetleń: 197
Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Logo Facebook
Facebook