Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

PEDAGOG SZKOLNY

Pedagog szkolny dla oddziałów 0-3 mgr Marta Moryl

Pedagog szkolny dla oddziałów 4-8 mgr Iwona Śmierska

                               

Godziny pracy w roku szk. 2024/2025

 

 PONIEDZIAŁEK

 WTOREK

 ŚRODA

 CZWARTEK

 PIĄTEK

 Marta Moryl

Kl. 0-3

8:00-9:00

10:00-13:45

9:30-12:45

8:45-9:30

10:30-14:30

8:00-9:30

10:30-14:00

10:30-13:00

Iwona Śmierska

Kl. 4-8

10.35-15.20

11:45-15:20

10:35-13:40

14:25-15:20

10:40-13:40

14:25-15:20

9:00-11:45

12:30-13:30

 

Zadania do realizacji

  1. Prowadzenie badań i działań diagnostycznych uczniów, w tym diagnozowanie indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych uczniów w celu określenia mocnych stron, predyspozycji, zainteresowań i uzdolnień uczniów oraz przyczyn niepowodzeń edukacyjnych lub trudności w funkcjonowaniu uczniów, w tym barier i ograniczeń utrudniających funkcjonowanie ucznia i jego uczestnictwo w życiu przedszkola, szkoły i placówki; 
  2. Diagnozowanie sytuacji wychowawczych w przedszkolu, szkole lub placówce w celu rozwiązywania problemów wychowawczych stanowiących barierę i ograniczających aktywne i pełne uczestnictwo ucznia w życiu przedszkola, szkoły i placówki – analiza frekwencji dzieci romskich oraz spotkania z rodzicami w celu podniesienia świadomości na temat wpływu systematycznego uczestniczenia w zajęciach szkolnych na możliwości edukacyjne dzieci. 
  3. Udzielanie uczniom pomocy psychologiczno-pedagogicznej w formach odpowiednich do rozpoznanych potrzeb. 
  4. Podejmowanie działań z zakresu profilaktyki uzależnień i innych problemów dzieci i młodzieży (realizacja zadań zaplanowanych w programie profilaktyczno-wychowawczym). 
  5. Minimalizowanie skutków zaburzeń rozwojowych, zapobieganie zaburzeniom zachowania oraz inicjowanie różnych form pomocy w środowisku przedszkolnym, szkolnym i pozaszkolnym uczniów- współpraca z placówką wsparcia dziennego oraz ze świetlicami środowiskowymi.
  6. Inicjowanie i prowadzenie działań mediacyjnych i interwencyjnych w sytuacjach kryzysowych
  7. Pomoc rodzicom i nauczycielom w rozpoznawaniu i rozwijaniu indywidualnych możliwości, predyspozycji i uzdolnień uczniów. Spotkania indywidualne, udzielanie porad w tym zakresie 
  8. Wspieranie nauczycieli, wychowawców grup wychowawczych i innych specjalistów w:
  1. rozpoznawaniu indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych uczniów w celu określenia mocnych stron, predyspozycji, zainteresowań i uzdolnień uczniów oraz przyczyn niepowodzeń edukacyjnych lub trudności w funkcjonowaniu uczniów, w tym barier i ograniczeń utrudniających funkcjonowanie ucznia i jego uczestnictwo w życiu przedszkola, szkoły i placówki.
  2. organizacji i udzielaniu pomocy psychologiczno-pedagogicznej.

  9. Podejmowanie działań sprzyjających rozwojowi kompetencji oraz potencjału uczniów w celu podnoszenia       
      efektywności uczenia się i poprawy ich funkcjonowania 

 

Zadania te realizuje się poprzez:

  • obserwację pedagogiczną w trakcie bieżącej pracy z uczniami mającą na celu rozpoznanie u uczniów: – trudności w uczeniu się, w tym w przypadku uczniów klas 0–III szkoły podstawowej deficytów kompetencji i zaburzeń sprawności językowych oraz ryzyka wystąpienia specyficznych trudności w uczeniu się, a także potencjału ucznia i jego zainteresowań,
  • szczególnych uzdolnień,
  • wspomaganie uczniów w wyborze kierunku kształcenia i zawodu w trakcie bieżącej pracy z uczniami- współpraca z doradcą zawodowym, gromadzenie ofert różnych placówek edukacyjno - wychowawczych. 
  • współpracę z poradnią w procesie diagnostycznym i postdiagnostycznym, w szczególności w zakresie oceny funkcjonowania uczniów, barier i ograniczeń w środowisku utrudniających funkcjonowanie uczniów i ich uczestnictwo w życiu  szkoły oraz efektów działań podejmowanych w celu poprawy funkcjonowania ucznia oraz planowania dalszych działań. 
  • współpracę z instytucjami związanymi z profilaktyką zdrowia fizycznego i psychicznego, bezpieczeństwem własnym i innych, diagnozującymi warunki życia dziecka. 
  • porady, konsultacje, warsztaty.
Data dodania: 2020-10-13 08:37:13
Data edycji: 2024-11-15 11:35:51
Ilość wyświetleń: 66685
Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji PublicznejElektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej
Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej