LOGOWANIE GOOGLE |
Od kilku lat w naszej szkole podejmujemy nowatorskie rozwiązania programowe w postaci innowacji pedagogicznych. Naszym celem jest poprawienie funkcjonowania szkoły i zwiększenie efektywności przeprowadzanego w niej nauczania. Działamy w zgodzie z kierunkami polityki oświatowej i w odpowiedzi na potrzeby uczniów naszej szkoły.
Najnowsza innowacja pedagogiczna w roku 2024/2025:
„Sprawne rączki”.Ma ona na celu doskonalenie sprawności manualnych niezbędnych do przygotowania do nauki pisania.
Adresaci: uczniowie oddziału przedszkolnego z grupy 0b.
Cel główny: doskonalenie sprawności manualnych.
Podczas realizacji innowacji zostaną wprowadzone zajęcia w formie warsztatów, które będą zachęcać dzieci do samodzielności, ale również uczyć współpracy w grupie i wzmacniać wiarę we własne możliwości.
Zakres działań obejmuje:
- ćwiczenia rozmachowe (m.in. rysowanie oburącz w powietrzu, rysowanie patykiem na piasku, odgadywanie zagdek ruchowych, pokrywanie dużysz płaszczyzn farbami, krążenia ramionami, rzucanie do celu, toczenie piłek),
- ćwiczenia kształtujące postawę dziecka (,,Winda", ,,Wycieraczki samochodowe", ,,Jazda na rowerze"),
- ćwiczenia usprawniające staw nadgarstkowy, dłonie i palce rąk (m.in. zabawy masami sensorycznymi, przewlekanie nitek, malowanie, wydzieranki, spacery paluszkowe, cięcie nożyczkami, wodzenie palcem i inne),
- ćwiczenia ułatwiające opanowanie prawidłowego chwytu i sposobu trzymania ołówka (m.in. zbieranie ziarenek, zabawy spinaczami do bielizny, pstrykanie folią bąbelkową, rozmowy paluszków),
- ćwiczenia relaksacyjne (ściskanie piłeczki, zabawy paluszkowe, zaciskanie pięści).
Niniejsza innowacjas ma na celu zaprezentowanie korzyści płynących z zabaw rozwijających motorykę całego ciała. Dzięki nowym pomysłom zajęcia są kreatywne i nowoczesne. Działania te tworzą lepsze warunki w procesie przyswajania nowych wiadomości oraz rozwoju dzieci.
Autor innowacji: Anna Żurawska.Innowacja pedagogiczna w roku 2023/2024:
„Ortograficzne czwartki”.Miała ona na celu szerzenie idei umiejętności poprawnego posługiwania się językiem ojczystym w piśmie.
Zachęciła uczniów do wyrabiania nawyków poprawności ortograficznej. Zajęcia odbywały się w ramach lekcji obowiązkowych - 2 godziny w każdy czwartek.
Adresaci: uczniowie klasy 2 B.
Cel główny: podniesienie poziomu umiejętności ortograficznych uczniów, co przyczyniło się do zwiększenia ich kompetencji językowych, poprawy jakości pisemnych prac domowych i klasowych, a także budowania pozytywnej postawy wobec nauki języka polskiego.
Zakres działań obejmował:
- zajęcia interaktywne (gry dydaktyczne, utrwalające trudne słowa i zasady pisowni poprzez zabawę),
- ćwiczenia praktyczne na tablicy interkatywnej (prezentacje ćwiczeń ortograficznych, które skupiały się na poprawnym pisaniu słów, rozpoznawaniu błędów i poprawianiu ich),
- konkursy ortograficzne (mini-konkursy z nagrodami dla uczniów, którzy poprawnie napiszą najwięcej trudnych słów),
- ortograficzny kącik nauczania (w klasie zostało stworzone specjalne miejsce z materiałami dydaktycznymi, które uczniowie wykorzystywali podczas zajęć oraz w wolnym czasie),
- tworzenie własnych książeczek ortograficznych (uczniowie tworzyli zeszyty, w których zapisywali trudne słowa, zasady ortograficzne i przykłady),
- puzzle i krzyżówki (rozwiązywane indywidualnie i w grupach),
- rozmowy i dyskusje na temat zasad ortograficznych,
- nacisk na interaktywność, zabawę i praktyczne zastosowanie wiedzy.
Innowacja ta była odpowiedzią na potrzebę poprawy umiejętności ortograficznych uczniów, stanowiąc inicjatywę edukacyjną, która miała na celu uczynienie procesu nauki jęzka polskiego bardziej angażującym, interaktywnym i skutecznym. Projekt miał na celu podniesienie kompetencji językowych uczniów, ale również rozwijanie ich kreatywnoiści, samodzielności w nauce i umiejętności pracy w grupie.
Głowne efekty: rozwój kompetencji językowych, zaangażowanie uczniów w proces nauki, ukierunkowanie na samodzielne uczenie się.
Autor innowacji: Ewelina Duda.
Innowacja pedagogiczna w roku 2023/2024:
„Słówko tygodnia”.Innowacja była odpowiedzią na coraz częściej pojawiające się trudności związane z rozumieniem wypowiedzi czytanych i pisanych oraz brak różnorodności semantycznej komunikatów uczniów.
Zajęcia odbywały się w ramach zajęć obowiązkowych - jako element godziny lekcyjnej.
Adresaci: uczniowie klas 6a, 7a i 7b.
Cel główny: szerzenie idei wzbogacania słownictwa. Zachęcała i motywowała uczniów do uczenia się zagadnień z zakresu języka polskiego.
Zakres działań obejmował:
- cotygodniowe wprowadzanie ,,słówka tygodnia" i aktywności z nim związanych (objaśnianie, prezentacja graficzna - gazetka w pracowni),
- proponowanie sposobów używania słówka w mowie, piśmie,
- sprawdzanie znajomości znaczenia słowa,
- zapoznanie z definicją wskazanego wyrazu i proponowanie sposobów zastosowania w mowie i piśmie.
Głowne efekty: wzbogacenie słownictwa, motywacja do uczenia się zagadnień z zakresu języka polskiego, zaangażowanie w proces nauczania, zwiększenie sprawności w zakresie czytania i słuchania ze zrozumieniem, rozwinięcie aktywności uczniów w zakresie używania trudnych słów.
Autor: Irmina Żarska.
Osoba wprowadzająca innowację: Helena Juszczak.
Innowacja pedagogiczna w roku 2019/2020:
„Piątki bez plecaków”.Niniejsza innowacja umożliwiła uczniom w sposób bardziej kreatywny utrwalać wiedzę oraz doskonalać umiejętności, nie bazując na podręcznikach, a na przygotowanych kartach pacy, rozmowach, projektach i grach dydaktycznych.
Adresaci: uczniowie klasy 1a.
Cel główny: kreowanie postaw prospołecznych i proedukacyjnych u uczniów klasy pierwszej poprzez działania ukierunkowane na budowanie zainteresowań dziecka oraz poszerzania już aktualnie posiadanej wiedzy z zakresu funkcjonowania świata, w oparciu o naturalne potrzeby rozwojowe uczniów.
Zakres działań obejmował:
Zagadnienia zostały opracowane w oparciu o podstawę programową kształcenia ogólnego dla pierwszego etapu edukacyjnego, uzupełniając ją i poszerzając. Zrealizacowano ok. 30 bloków tematycznych.
Głowne efekty: rozwój kreatywności (zdobywanie wiedzy w sposób ciekawszy i efektywniejszy), integracja zespołu klasowego, wzrost samooceny, rozwój kompetencji społecznych, wzrost efektywnej pracy w grupie, możliwość sprawdzenia umiejętności w praktyce.
Uczniowie tej klasy osiągnęli najwyższe wyniki na sprawdzianie trzecioklasisty.
Innowacja była odpowiedzią na wysoki wynik diagnoz wstępnych przeprowadzonych w klasie, a także wyjściem naprzeciw wymogom edukayjnym zawartym w podstawie programowej.
Autor: Katarzyna Szeligiewicz.
LOGOWANIE GOOGLE |
74-300 Myślibórz
ul. Józefa Piłsudskiego 18