Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

INNOWACJE PEDAGOGICZNE

INNOWACJE PEDAGOGICZNE


Od kilku lat w naszej szkole podejmujemy nowatorskie rozwiązania programowe w postaci innowacji pedagogicznych. Naszym celem jest poprawienie funkcjonowania szkoły i zwiększenie efektywności przeprowadzanego w niej nauczania. Działamy w zgodzie z kierunkami polityki oświatowej i w odpowiedzi na potrzeby uczniów naszej szkoły.

 

Najnowsza innowacja pedagogiczna w roku 2024/2025:
Sprawne rączki”.

Ma ona na celu doskonalenie sprawności manualnych niezbędnych do przygotowania do nauki pisania.

Adresaci: uczniowie oddziału przedszkolnego z grupy 0b.

Cel główny: doskonalenie sprawności manualnych.
Podczas realizacji innowacji zostaną wprowadzone zajęcia w formie warsztatów, które będą zachęcać dzieci do samodzielności, ale również uczyć współpracy w grupie i wzmacniać wiarę we własne możliwości. 

Zakres działań obejmuje:
- ćwiczenia rozmachowe (m.in. rysowanie oburącz w powietrzu, rysowanie patykiem na piasku, odgadywanie zagdek ruchowych, pokrywanie dużysz płaszczyzn farbami, krążenia ramionami, rzucanie do celu, toczenie piłek),
- ćwiczenia kształtujące postawę dziecka (,,Winda", ,,Wycieraczki samochodowe", ,,Jazda na rowerze"),
- ćwiczenia usprawniające staw nadgarstkowy, dłonie i palce rąk (m.in. zabawy masami sensorycznymi, przewlekanie nitek, malowanie, wydzieranki, spacery paluszkowe, cięcie nożyczkami, wodzenie palcem i inne),
- ćwiczenia ułatwiające opanowanie prawidłowego chwytu i sposobu trzymania ołówka (m.in. zbieranie ziarenek, zabawy spinaczami do bielizny, pstrykanie folią bąbelkową, rozmowy paluszków),
- ćwiczenia relaksacyjne (ściskanie piłeczki, zabawy paluszkowe, zaciskanie pięści).

Niniejsza innowacjas ma na celu zaprezentowanie korzyści płynących z zabaw rozwijających motorykę całego ciała. Dzięki nowym pomysłom zajęcia są kreatywne i nowoczesne. Działania te tworzą lepsze warunki w procesie przyswajania nowych wiadomości oraz rozwoju dzieci.

Autor innowacji: Anna Żurawska.


Innowacja pedagogiczna w roku 2023/2024:
Ortograficzne czwartki”.
Ortografía

Miała ona na celu szerzenie idei umiejętności poprawnego posługiwania się językiem ojczystym w piśmie.
Zachęciła uczniów do wyrabiania nawyków poprawności ortograficznej. Zajęcia odbywały się w ramach lekcji obowiązkowych - 2 godziny w każdy czwartek.

Adresaci: uczniowie klasy 2 B.

Cel główny: podniesienie poziomu umiejętności ortograficznych uczniów, co przyczyniło się do zwiększenia ich kompetencji językowych, poprawy jakości pisemnych prac domowych i klasowych, a także budowania pozytywnej postawy wobec nauki języka polskiego.

Zakres działań obejmował:
- zajęcia interaktywne
(gry dydaktyczne, utrwalające trudne słowa i zasady pisowni poprzez zabawę),
- ćwiczenia praktyczne na tablicy interkatywnej (prezentacje ćwiczeń ortograficznych, które skupiały się na poprawnym pisaniu słów, rozpoznawaniu błędów i poprawianiu ich),
- konkursy ortograficzne (mini-konkursy z nagrodami dla uczniów, którzy poprawnie napiszą najwięcej trudnych słów),
- ortograficzny kącik nauczania (w klasie zostało stworzone specjalne miejsce z materiałami dydaktycznymi, które uczniowie wykorzystywali podczas zajęć oraz w wolnym czasie),
- tworzenie własnych książeczek ortograficznych (uczniowie tworzyli zeszyty, w których zapisywali trudne słowa, zasady ortograficzne i przykłady),
- puzzle i krzyżówki (rozwiązywane indywidualnie i w grupach),
- rozmowy i dyskusje na temat zasad ortograficznych,
- nacisk na interaktywność, zabawę i praktyczne zastosowanie wiedzy.

Innowacja ta była odpowiedzią na potrzebę poprawy umiejętności ortograficznych uczniów, stanowiąc inicjatywę edukacyjną, która miała na celu uczynienie procesu nauki jęzka polskiego bardziej angażującym, interaktywnym i skutecznym. Projekt miał na celu podniesienie kompetencji językowych uczniów, ale również rozwijanie ich kreatywnoiści, samodzielności w nauce i umiejętności pracy w grupie.

Głowne efekty: rozwój kompetencji językowych, zaangażowanie uczniów w proces nauki, ukierunkowanie na samodzielne uczenie się.

Autor innowacji: Ewelina Duda.

 

Innowacja pedagogiczna w roku 2023/2024:
Słówko tygodnia”.

Innowacja była odpowiedzią na coraz częściej pojawiające się trudności związane z rozumieniem wypowiedzi czytanych i pisanych oraz brak różnorodności semantycznej komunikatów uczniów.
Zajęcia odbywały się w ramach zajęć obowiązkowych - jako element godziny lekcyjnej.

Adresaci:
 uczniowie klas 6a, 7a i 7b.

Cel główny: szerzenie idei wzbogacania słownictwa. Zachęcała i motywowała uczniów do uczenia się zagadnień z zakresu języka polskiego.

Zakres działań obejmował:
- cotygodniowe wprowadzanie ,,słówka tygodnia" i aktywności z nim związanych (objaśnianie, prezentacja graficzna - gazetka w pracowni),
- proponowanie sposobów używania słówka w mowie, piśmie,
- sprawdzanie znajomości znaczenia słowa,
- zapoznanie z definicją wskazanego wyrazu i proponowanie sposobów zastosowania w mowie i piśmie.

Głowne efekty: wzbogacenie słownictwa, motywacja do uczenia się zagadnień z zakresu języka polskiego, zaangażowanie w proces nauczania, zwiększenie sprawności w zakresie czytania i słuchania ze zrozumieniem, rozwinięcie aktywności uczniów w zakresie używania trudnych słów.

Autor: Irmina Żarska.
Osoba wprowadzająca innowację: Helena Juszczak.

 

Innowacja pedagogiczna w roku 2019/2020:
„Piątki bez plecaków.

Niniejsza innowacja umożliwiła uczniom w sposób bardziej kreatywny utrwalać wiedzę oraz doskonalać umiejętności, nie bazując na podręcznikach, a na przygotowanych kartach pacy, rozmowach, projektach i grach dydaktycznych.

Adresaci:
 uczniowie klasy 1a.

Cel główny: kreowanie postaw prospołecznych i proedukacyjnych u uczniów klasy pierwszej poprzez działania ukierunkowane na budowanie zainteresowań dziecka oraz poszerzania już aktualnie posiadanej wiedzy z zakresu funkcjonowania świata, w oparciu o naturalne potrzeby rozwojowe uczniów.

Zakres działań obejmował:
Zagadnienia zostały opracowane w oparciu o podstawę programową kształcenia ogólnego dla pierwszego etapu edukacyjnego, uzupełniając ją i poszerzając. Zrealizacowano ok. 30 bloków tematycznych.

Głowne efekty:  rozwój kreatywności (zdobywanie wiedzy w sposób ciekawszy i efektywniejszy), integracja zespołu klasowego, wzrost samooceny, rozwój kompetencji społecznych, wzrost efektywnej pracy w grupie, możliwość sprawdzenia umiejętności w praktyce.
Uczniowie tej klasy osiągnęli najwyższe wyniki na sprawdzianie trzecioklasisty.

Innowacja była odpowiedzią na wysoki wynik diagnoz wstępnych przeprowadzonych w klasie, a także wyjściem naprzeciw wymogom edukayjnym zawartym w podstawie programowej.

Autor: Katarzyna Szeligiewicz.

Data dodania: 2024-09-19 07:38:40
Data edycji: 2024-09-19 15:07:48
Ilość wyświetleń: 199
Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji PublicznejElektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej
Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej