Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

Olimpiada Literatury i Języka Polskiego dla uczniów szkół podstawowych- eliminacje szkolne

Olimpiada Literatury i Języka Polskiego dla uczniów szkół podstawowych- eliminacje szkolne

Olimpiada Literatury i Języka Polskiego dla uczniów szkół podstawowych jest organizowana po raz trzeci. W naszej szkole odbędzie się po raz drugi. W ubiegłym roku szkolnym uczennica naszej szkoły- Nadia Jankowska (podopieczna pani Krystyny Smolik) z sukcesem reprezentowała Szkołę Podstawową nr 2 w Myśliborzu na zawodach o zasięgu ogólnopolskim. W tym roku również bierzemy udział w potyczkach z językiem polskim.

 

Zawody szkolne odbędą się 15 października o godz. 10.00 w sali nr 25. Zmaganiom uczestników  ze słowem będą się przyglądać:  p. Anna Zabłotna, p. Wioletta Szybylska i p. Alicja Ptak. 

Uczennice klasy VIII d- Ola Sapigórska i Sara Oświecińska  wybiorą  jedno z dwu zaproponowanych przez organizatora zagadnień, a następnie rozwiną w formie wypracowania jeden z podanych tematów.

W poszukiwaniu lepszego życia – literackie obrazy współczesnych migracji

Tematy prac pisemnych:

1) Nadzieja na lepszy świat, ucieczka przed złem czy inne przyczyny? Co jest najważniejsze? Napisz rozprawkę, w której przedstawisz motywacje opuszczenia przez bohaterów literackich swoich ojczyzn i własne przemyślenia na ten temat.

2) Spotkałaś/spotkałeś wybranych bohaterów literackich. Napisz relację z rozmów, które przeprowadziłaś/przeprowadziłeś z nimi o ich wędrówkach i pobycie w obcych miejscach. Czy znaleźli spokój, czy tęsknią, jakie stawiają sobie cele?

3) Napisz list do bliskiej osoby, w której opiszesz przeżycia wybranych postaci literackich i podzielisz się refleksjami na temat ich losów.

Literackie świadectwa i literacka pamięć o stanie wojennym

Tematy prac pisemnych:

1) Napisz opowiadanie o spotkaniu dwojga/dwóch bohaterów/bohaterek przeczytanych utworów o stanie wojennym. Co różniło ich doświadczenia, a w czym one były podobne? Jak mogły się potoczyć ich losy? Odnieś się do fabuł tych utworów, kreacji postaci i przedstawionych w nich realiów historycznych.

2) Napisz do gazetki szkolnej artykuł, w którym przedstawisz realia życia codziennego wybranych bohaterów literackich, Twoich książkowych rówieśników z czasu stanu wojennego.

3) Jak radzić sobie ze strachem? Odpowiedz na to pytanie na podstawie doświadczeń opisanych w utworach ukazujących losy ludzi w stanie wojennym.

Olu i Saro, życzymy twórczych myśli i konstruktywnych wniosków!

Data dodania: 2021-10-12 08:52:37
Data edycji: 2021-10-18 11:28:26
Ilość wyświetleń: 705
Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji PublicznejElektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej
Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej